Vihaa ja lokaa Facebookissa

Perjantai-iltana Facebookin ruudulta katselee vihaisen näköinen nuorukainen. Kaljuksi ajeltu mies esiintyy kuvassa paidatta. Tatuoinnit ja kaulassa roikkuva heraldinen vaakunaleijona ovat selvästi näkyvillä. Profiilia koristaa kulunut vitsi avustustyöntekijästä, joka lähti kotiin kun paikalliset krokotiilien syömät somalit nukkuvat Lacosten makuupusseissa. Aiemmassa postituksessa hän kertoo olevansa suuri valkoinen päällikkö, arjalainen, isäntärodun edustaja ja vihaavansa juutalaisia.

Mies voisi olla kuka tahansa 80-luvulla syntynyt Naamakirjailija. Mutta tässä tapauksessa on jotain erikoista. Mies on nimeltään Rami Sipilä ja hänen perustamansa ryhmä “AUTETAAN SOMALI-YSTÄVÄMME TAKAISIN KOTIIN” on aiheuttanut melkoisen skandaalin kotimaisissa verkkopalveluissa. Koskaan aiemmin eivät kotimaiset viharyhmät ole tulleet näin avoimesti ja voimakkaasti esille.

Facebook ei ole Sipilälle mikään uusi tuttavuus. Hän saavutti mainetta jokin aika takaperin luomalla ryhmän  Teuvo Lomanin pahoinpitelemiseksi. Sittemmin hänet on valittu Urjalan valtuuston varajäseneksi perussuomalaisten listalta.

Sipilän nyt perustama ryhmä tuli julkisuuteen Helsinki Times -lehden Internetin viharyhmistä kertovassa artikkelista Hate Groups Appear on Social Networking Site. Lehti kertoo ryhmän hallinnoijien esiintyvän palvelussa Adolf Hitlerin, Eva Braunin ja Heinrich Himlerin kuvilla varustettuna. Ryhmän keskustelu- ja seinäkirjoitusalueilla esitetään kuvia Klu Klux Klanista ja White Power -ihailua. Kirjoituksissa kehotetaan “mutakuonoja” painumaan kotiin tai vaihtoehtoisesti tulemaan ammutuiksi. Jotta missiossa onnistuttaisiin, osanottajilta kerätään rahaa (10 euroa per naama). Sipilä itse näyttää esimerkkiä ja lupaa kahden viikon palkkansa keräykseen.

Fazer tuohtui tuotemerkkinsä luvattomasta käytöstä ryhmän logona.

Fazer tuohtui tuotemerkkinsä luvattomasta käytöstä ryhmän logona.

Ryhmän kuvausteksti on naivistiseen tyyliin kirjoiteltua hurskastelua ja näennäistä hyväntahtoisuutta. Tarkoitus ei jää epäselväksi. Sipilän ryhmä on avoimesti rasistinen. Tämä tosiasia ei muutu miksikään, vaikka esimerkiksi perussuomalaisten nuorten V-P Kortelaisen muuta väittää tukiryhmässään Autetaan somali-ystävämme takaisin kotiin” EI ole rasistinen!.

Avoimia hännystelijöitäkin löytyy: Sisarryhmä UUSI ULKOMAALAISLAKI VIREILLE PAKOLAISET POIS SUOMESTA on hyvin samantyyppinen. Roturealistiseksi itseään kutsuvan joukon kotisivun seinää koristavaa “Suomalainen Suomi – ainoa mahdollisuutemme”  ja keskustelualueilta löytyy “leikkimielinen” kehotus käydä sotkemassa Yhteisvastuukeräyksen sähköpostilaatikkoa. Sanamuotona tosin ei ole “Spam and Destroy”, joten vitsailutarkoituksesta ei voi olla aivan varma.

Kummankin alueen keskustelupalstoilta löytyy sivukaupalla vihaa tihkuvia viestejä ja ylläpitäjä itse on ollut erityisen ahkera postittelija. Tuoreessa Sipilän videouploadauksen kertosäkeessä lauletaan muun muassa: “Mutakuonot ulos suomesta / Niitä ei täällä tarvita / Ei niille mitään armoa! / Ulos maasta musta raiskaaja! / Se on pelkkä loinen / Tätä maata kusettaa / Heitetään se ulos / Mä en ennen rauhaa saa“.

Kouvolalainen Mistreat-yhtye tunnetaan äärioikeistolaisista sanoituksistaan.

Muutaman minuutin kaivelulla keskustelualueilta saa selville hyvin nopeasti minkälaisesta joukosta on kysymys. Seuraavat kommentit ovat suoria lainauksia. Häveliäisyyssyistä jätän viestien kirjoittajien sukunimet tässä piiloon.

ei nokikeppejä voi tuomita vankilaan ku ne ei pärjää siellä!!!!!VOI VITTU OIKEESTI!!!!!!” – Oskari V.

Mä olisin valmis maksamaan aika paljon enemmänkin kuin kympin jos päästäis eroon noista sompuista, nekuista ja muista vastaavista. Ei sillä ei ne kaikki ole ihan täysiä rikollisia, luultavasti vaan 95%” – Niko T.

kerätköön apinat vaikka pulloja mulle on ihan sama kuhan katoais koko maan päältä!!!” – Marko L.

somalilla ei ole savimajassa meikkiä, eikä kännyköitä, nettiä, ei mitään. Sossu maksaa niille huonekalut ja somalilla meni kauan opetella vessanpöntön käyttöä :D ” – Satu S.

WHITE POWER! SIEG HEIL!” – Jahn T.

Miten olis ruotsinlaiva täyteen niitä ja proppu irti ahvenanmaan kohdalla…” – Jari H.

vittuun suomest..” – Petteri P.

VALKOINEN JOULU ois kova juttu” – Mika T.

tämä parasta tällä vuosisadalla lakupellet himaan” – Pekka M.

ulos mutakuono ja joka lakupelle jota viidakossa on grillannut helle tää maa on suomalaisten!!! ” – Mika A.

kaikki mutakuonot ja karvakäsi pizzanpaistajat pois täältä ja muut sossunrahoilla olevat, meidän verorahoilla nekin elää,suomentalous olis paljon parempi ja meille olis töitä jos noita paskoja ei täällä olis” – Jarkko A.

Mä kuljen kadulla Ja näen neekerin On sillä suomalainen nainen Ja mersu tietenkin Se tuli tänne viime vuonna Pakoon jotain sotaa valtio kaiken maksoi Se sai kaiken ilmaiseksi ottaa…” – Jussi H.

Meille tänne Kemiin yhtäkkiä ilmestynyt näitä sopul…vai oliko se somaleja ja heti syntyi kahnauksia…” – Juha O.

ja 98 kertaa 100:sta ku lukee lehdestä et joku nainen on raiskattu, nii asialla on ollu 1 – 5 somalii tai muuten vaa pakolaisii… ” – Daniel T.

joo kaikki ne pitää laittaa siihen yleiseen suihkuun joka ei sitten suihku ollutkaan vaan silti tuli laakista raikas ja puhdistus onnistui” – Markus K.

vitun somalit ja vitun neekerit” – Marko V.

Parasa somali on kuollut somali. Käyvät kyllä leputtajista kun laivat tulevat satamaan.” – Leif W.

Kaikki pakolaiset vain vittuun suomesta! Pakolais miehet raiskaavat suomalais naiset, eikä neekerit saa mitään syytettä raiskauksesta päähän taputuksen ja se on siinä. Odotappa kun normaali suomalainen mies tekee saman niin onhan sitä elinikäiset tuomiot! Aivan perseellään tämä yhteiskunta. Niillä on muka jotakin oikeuksia ja paremmin arvostettuja suomessa kuin normaali valkoihoiset KUNNON kansalaiset! Ladon taakse vain kaikki ja niskalaukaus, ei kukaan jäis kaipaamaan!” – Jonne H.

Näin on apinat vittuun!!!” – Antti L.

mutakuonot ulos suomesta niitä ei täällä tarvita ulos maasta musta raiskaaja ei niille mitää armoa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1” – Jani S.

 

Hämmästyttävää näissä Facebookin tuoreissa viharyhmissä ei ole itse aihe. Poliittisia meuhkaajia ja ulkomaalaisvastaisia joukkoja on aina ollut. Mutta äimistystä aiheuttaa kaksi asiaa:

1. Koko. Perjantai-iltaan mennessä ryhmiin oli liittynyt yhteensä yli 17 000 jäsentä.
2. Liittyminen tapahtuu omalla nimellään ja naamallaan

Suomen maahanmuuttopolitiikassa on varmasti parantamisen varaa, mutta tuntuu silti hurjalta, että varsin lyhyellä ajalla rotuhurmokseen liittyy lähes kaksinkertaisesti niin paljon jäseniä kuin mitä koko maassa on somaleita.

Varsinainen pommi kuitenkin on kuitenkin jäsenistön liittymistapa – omalla nimellä ja kasvokuvalla. Eivätkö ihmiset yhtään katso minne nimensä ja naamansa laittavat?

Vaikka alla olevassa kysymyksessä olisi kuinka paljon asiaa tahansa, kuka täysjärkinen haluaa assosioitua julkisesti sellaiseen räyhäsakkiin, joka uhkailee väkivallalla ja tappamisella jotain etnistä ryhmää ja vielä kerää rahaa toimintansa tukemiseksi?

On aivan turhaa väittää kannattavansa vain ryhmän viralliseksi kirjoitettua agendaa. Jäsenet ja jäsenten toiminta ja puheet keskustelualueilla tekevät ryhmän per se.

Vestigia terrent!

Facebookin näennäinen yksityisyys on hämäävää. Yllä olevat keskusteluesimerkit pystyy kuka tahansa Facebookin käyttäjä lukemaan ja samalla painamaan mieleensä kommentoijien ja ryhmän jäsenten naamataulut. Monellekaan tuskin on selvää, että keskustelut ja ryhmien jäsentiedot arkistoituvat ja ovat haettavissa vielä vuosienkin päästä.

Toistan itseäni: Internetissä ei ole “puoliksi julkista” materiaalia. Materiaali on joko julkista kokonaan tai ei lainkaan.

Kuulun ehkä vanhempaan Web 1.0 -sukupolveen. Minulle henkilökohtaisesti on selvää, että oman nimen ja naaman antaminen jonkin asian edistämiseen on merkittävä juttu ja tehtävä vain tarkan harkinnan kautta. Oli kyse sitten julkihomon hakkaamisesta, pakolaisten potkimisesta, rasistien ampumisesta avaruuteen tai  nettiadresseihin osallistumisesta.

On todella vaarallista ja typerää antaa oma nimensä arveluttavien piirien käyttöön. Jollakulla saattaa olla toimijaa heikompi huumorintaju ja jälkikäteen selittely on aina etukäteisharkintaa vaikeampaa. “Se oli vaan leikkiä” on koulukiusaajatason selittelyä ja on säälittävää, jos sellaiseen joutuu vielä aikuisenakin turvautumaan.

Onneksi Facebookissa löytyy oma ryhmänsä lieventäville asianhaaroille.

Aiheet: Yleiset
Tilaa RSS-syöte
Takaisin ylös

Kommentit 72 kommenttia

Paras tapa pistää kampoihin näille rasistiryhmille on liittyä johonkin vastakkaista näkemystä edustavaan ryhmään, kuten vaikkapa

AUTETAAN RASISTI-YSTÄVÄMME AVARUUTEEN:
http://www.facebook.com/group.php?gid=49403739891

(Otsikon voi ottaa sopivalla huumorilla, ketään ei olla oikeasti laukaisemassa kuuhun.)

Ottamatta kantaa angsteihisi sen kummemmin, haluan muistuttaa Mäntylahtea siitä, että emme me voi tietää kuka “sieg heileja” ja muita ääripään ikäviä ja asiaan kuulumattomia kannanottoja kirjoittaa ja miksi. Sehän voit olla vaikka sinä tai minä ihan vaan maalatakseni kauhukuvia ja vahvistaakseni näitä “natsi” stereotypioita ryhmän kuuluvista.

Loka lentää myös toisella puolella, niin että itse asia alkaa kohta jäädä jo taka-alalle. Myös itse syyllistyt siihen ottamalla R.Sipilän silmätikuksesi.

Täytyy kyllä myöntää, että “AUTETAAN RASISTI-YSTÄVÄMME AVARUUTEEN” -ryhmän moderaattori on ollut paljon aktiivisempi poistamaan “radikaaleimmat” -kannanotot omasta blogistaan, kuin toisessa ryhmässä. Toivoisin vastaavaa aktiivisuutta myös toisella puolella.

Ja kyllä, kuulun molempiin ryhmiin ja tämä R.Sipilä ei ole perustaja, enkä minä.

Hyvä kirjoitus vaihteeksi ja vaihtelua alueen tyypilliseen uskonsotaan Windows vs. Linux vs. Mac vs. Amiga vs. Playstation. Loppulinkki FB’n känniääliöryhmään nauratti :D :D . Saisiko tästä uskonsodan käyntiin heittämällä että punaniskajuntti R. Sipilä on vähän kuin Windows: punaniskajunttien käyttis.

Keywords: mamu, monikulttuuri, astrid toors, sanoinko mä jo neekeri? No neekeri! Missä EU siellä ongelma!

HEHEE :)

Autetaan Linux-ystävämme avaruuteen

http://www.youtube.com/watch?v=uapAoD36s80

Tää on sinäänsä hupaisaa, että Ramista ja kavereista on tehty sketsi jo ennen kuin niistä edes tiedettiin. Sipilä Urjalallaisena kärsii kauheasti maahanmuuttajien tuomasta ongelmasta.

“Ajaisin ne pois”

:D

Mikä tämän jutun pointti oli? Moralisointi? Saada “viharyhmille” lisää jäseniä? Edistää jotain “kielletään internet” -kukkahattuilua?

Pointti lienee siinä, että kuka (parikymppisisitä?) naamakirjaan kirjoittelevista ymmärtää että muutaman vuoden kuluttua töitä hakiessa ensimmäinen este työnsaannille voi olla liian räikeä rasistinen kommentti ekana google-hittinä. Itsellä jää kyllä julki-uusnatsit palkkaamatta vaikka taidot tehtävään riittäisikin. Riski yhteistyökyvyttömyydestä on jo normaalienkin henkilöiden kohdalla suuri, saatika sitten sellaisten kohdalla jotka julkisesti ylpeilevät tällä kyvyttömyydellä.

Jaha, jos nykyään vaatii pakolaisstatuksella Suomessa tukia nostavien pakolaisten paluuta kotimaahansa olojen siellä normalisoiduttua on siis rasisti. Tulipa tämäkin siis selväksi.

Kannattaa muistaa että anonyymipalveluissa tökeröimmät ääliöprovokaatiot kehuvat aina sitä näkökantaa, jonka haluavat vaikuttaa tyhmältä. Tunnetaan myös nimellä “trollaaminen”.

Opiskelija ei sitten lukenut noita blogin lainauksia, tai sitten sisälukutaito on vaan alle kouluikäisen tasolla. Tai sitten kyseisessä ryhmässä viljellään suurelle yleisölle avautumatonta lempeään ironiaan kätkettyä kritiikkiä Suomen ulkomaalaispolitiikkaa kohtaan. Itse en noista kommenteista löytänyt oikein mitään muuta kuin vihaa.

Voisit myös varmaan kertoa millä tavalla esim. Somalian olot on normalisoituneet tässä lähiaikoina.

“Kannattaa muistaa että anonyymipalveluissa tökeröimmät ääliöprovokaatiot kehuvat aina sitä näkökantaa, jonka haluavat vaikuttaa tyhmältä. Tunnetaan myös nimellä “trollaaminen”.”

Mihin viittaa “anonyymipalveluilla” – Faceebookkiin? Eihän se ole mikään anonyymipalvelu, päinvastoin.

Ossihan on itse pahimman luokan trolli. Aikoinaan saarnasi Windows 3.1:n autuaaksi tekevää vaikutusta tuntitolkulla…

Tässä muhii mahtava oikeusturvakysymys.

Ei ole mitään takeita siitä, että ryhmään liittyneet ovat ylipäätään oikeita henkilöitä, eivätkä tekaistuja Facebook-jäseniä. Osa voi olla aktiivien sivutilejä, mutta mitäs jos joku luo kiusallaan toisen nimissä FB-tilin ja liittyy sillä tähän tai johonkin muuhun vastaavaan “Neekerit muuanne!” -ryhmään?

Vaikka ryhmän jäsenlistalla olisikin Johanna Suurpää, kukaan tuskin uskoisi kyseessä olevan oikeasti Vähemmistövaltuutetun. Vaan entäs kun jäsen onkin nimeltään tavallinen Virtanen tai Korhonen? Miten näyttää toteen, että meuhkari-Virtanen on tai ei ole se Virtanen, jonka taustoja mahdollinen työnantaja selvittelee? Tähän ei taida olla muita kunnollisia keinoja kuin se, että harjoitetaan lähdekritiikkiä.

Suomessa on kait sananvapaus vielä olemassa, vai uskooko Sanoma OY toimivansa jossain Neuvostoliitossa? Kyllä pakolaistenvastaanotosta ja siihen liittyvistö ongelmista pitää voida keskustella ääneen.

Nythän iso joukko suomalaisia haluaa vain auttaa somalit takaisin kotiin. Osoitus suomalaisten hyvyydestä heitä kohtaan, että pääsevät rakentamaan sitä omaa maatansa.

# ow kirjoittaa:
15. helmikuuta 2009 kello 21.37

http://www.youtube.com/watch?v=uapAoD36s80

Tää on sinäänsä hupaisaa, että Ramista ja kavereista on tehty sketsi jo ennen kuin niistä edes tiedettiin. Sipilä Urjalallaisena kärsii kauheasti maahanmuuttajien tuomasta ongelmasta.

“Ajaisin ne pois”

:D

Naurattaako tämäkin?

http://www.youtube.com/watch?v=fl6OluJnT7Y

Minua ei!

Mikähän uutinen se tämmöinen on “Tietotekniikkakonsultti Ossia ihmetyttää rasistit facebookissa”. Kas kun ei hesarissa aiheesta kirjoitettu.

Kaikki tietää rasistien olevan ääliöitä, vaan odottaisin ammattikirjoittajalta vähän parempaa otetta asioihin kuin tämmöistä ylimenevää moralisointia. Osaan tehdä omat päätelmäni kiitos, kenenkään ei tarvitse tehdä niitä minun puolestani.

Kun työtä tekevä rikosrekisteritön asiallinen australialainen häädetään viisumin umpeutumisen takia on PIKKUISEN vaikeaa käsittää miksi halutaan lisää näitä “yhteiskunnan riesoja”.

I made my point, though our policies makes none.

Onhan se hyvä, että uskalletaan sanoa mielipiteensä nimen/naaman kera. Enää ei räyhätä nimimerkin takaa, kuten esimerkiksi me teemme täällä. Me emme kyllä räyhää, mutta esitämme silti mielipiteemme muistitikusta nimimerkin takaa. Uskaltaisimmeko väitellä nimen kerä vaikka muistitikku/kiintolevy asiasta. Kommentteja olisi varmasti vähemmän. En sano, että uskaltaisin esittää mielipidettä tuohon rasisitiseen ryhmään edes nimimerkin takaa. Ainoastaan Mac ja Applea ylistäviä lausuntoja uskaltaisin sanoa jopa kymppiuutisten kevennyksessä.

Takaisin asiaan. Jokin aika sitten lehdessä (en muista mikä) oli juttua, että miksi rasistit eivät esitä mielipiteitään nimen kanssa. Nyt ne ovat sen tehneet. Kuukauden parin päästä emme edes muista koko tapahtumaa. Sanon kuitenkin. Fazerin lakritsipaketti ei ole enää yhtä hieno kuin ennen. Punahuulinen mustapoika puuttuu siitä.

Kennu:
En ole aivan vakuuttunut siitä, kannattaako tässä tapauksessa tulta vastaan taistella tulella. Typeryksen kanssa väitellessä kannattaa varoa, että ei tule samanlaiseksi.

Panu:
On totta, että Facebookiin voi rekisteröityä vaikka Aku Ankkana tai kaverin nimellä häpäisytarkoituksissa. Mattimeikäläisen identiteetin varastaminen on kuitenkin palvelun luonteesta johtuen aika epätodennäköistä sillä viiden pennin huijaukset paljastuvat varsin nopeasti. Ja vakuuttavan huijauksen tekeminen vaatii keskivertoa enemmän vaivannäköä.

Viharyhmään liittyminen ja julkinen Sieg Heilin huutelu kieltämättä voi teoriassa liata viattoman henkilön maineen. Mutta tämä on pienempi ongelma verrattuna siihen käytännön ongelmaan, että ihmiset itse likaavat oman maineensa.

Tämä on malliesimerkki siitä miten käytännön ongelma onkin merkittävämpi kuin teoreettinen ongelma. (80-20 -sääntö).

Ehkä tämä episodi onkin hyvä esimerkki siitä miksi nimetön nettikeskustelu pitäisi sallia. Moinen kun parhaassa tapauksessa tarjoaa kuluttajansuojaa ajattelemattomille itselleen.

M:
Kyllä. Suomessa on sananvapaus. Tämän ansiosta Sipilän kaltaiset henkilöt voivat vapaasti julistaa sanomaansa. Ja samasta syystä minä voin esittää kritiikkiä tästä.

@Ossi: Minusta on kuitenkin hyvä näyttää julkisesti, että koko Suomen kansa ei sentään ole rasisteja, vaan on myös niitä, jotka haluavat taistella rasismia vastaan ja suvaitsevaisuuden puolesta. Harkitsin itse jonkin aikaa ennen kuin liityin tuohon “vastakkaisryhmään”, ja päätin sen olevan riittävän harmiton keino kertoa omasta näkemyksestään.

Jos ryhmä olisi kehottanut esimerkiksi ryhtymään väkivaltaan, en tietenkään olisi liittynyt. Minusta sekään ei ole hyvä, että suuri yleisö vain hiljaisesti hyväksyy tämän nettirasismin uuden aallon. Siksi tämä blogikirjoituksesi oli minusta erinomainen teko, kiitos siitä.

PS. Kaikille niille, joiden mielestä Sipilän ryhmä muka edustaa jonkinlaista asiallista maahanmuuttokriittistä keskustelua: Ryhmän logona on edelleen (vähän erilainen) lakupekkakuva. Se siitä asiallisuudesta.

MIHIN ON HÄVINNYT POLIITIKKOJEN JA MUIDEN “VIISAIDEN” MAALAISJÄRKI???????????

NEGATIIVINEN KIRJOITTELU JA MUU TOIMINTA JOHTUU SIITÄ YKSINKERTAISESTA SYYSTÄ, ETTÄ SUOMALAISIA KÄYTETÄÄN HYVÄKSI MAAHAnMUUTTAJIEN JA TURVAPAIKANHAKIJOIDEN TAHOLTA.

MIETTIKÄÄ ITSE, JOS MAAHANMUUTTAJA TURVAPAIKANHAKIJA MAKSAA YHTEISKUNNALLE=MINULLE JA SINULLE 58.000€ VUODESSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MIKSI TAVALLISTEN SAIRAIDEN JA VANHOJEN SUOMALAISTTEN TARVII TULLA TOIMEEN 9.000€:lla ???????????????????

ME OLEMME MAKSANEET TÄNNE VEROJA KOKO IKÄMME JA NYT SEURAAMME, KUINKA ELÄKKEEMME PIENENEVÄT KOKO AJAN JA NÄMÄ “PAKOLAISET” TUHLAAVAT MEIDÄN RAHAMME………., LISÄKSI HEIDÄN SUURET RIKOSTILASTONSA.

siitä johtuu negatiivinen asennoituminen heitä kohtaan, varsinkin kun poliitikot vielä rinta kaarella kannattavat tätä toimintaa

minä itte JÄIKÖ SULTA KOTONA CAPS LOCK PÄÄLLE?

Olen samaa mieltä kuin Kenneth Falck. Emmin aikani ennenkuin liityin rasisminvastaiseen ryhmään, mutta viime kädessä tein sen siksi, että liian moni on hiljaa. Kiitokset Ossille, että toit asiaa esiin, ei pidä antaa näille matalaotsille kuvaa, että koko kansa on samaa mieltä heidän kanssaan.

No tässähän niitetään sitä satoa mitä on kylvetty.
Niin kauan kuin asioita ei käsitellä rehellisesti puolin ja toisin
on kansan keskuudessa syvä epäluulo.

Eräs nimeltä mainitsematon suuri sanomalehti on jo pidemmän
aikaa syyllistynyt asioiden “kaunisteluun”.
Onko tuo sitä vapaata tiedonvälitystä kysyn vain?
Lähinnä tulee mieleen propaganda agitaattorien siistimä uutisointi
kuten kolmannessa valtakunnassa aikanaan.

Tuo on hämmentävää kyllä. Olen jo pitkään huomannut kaiken maailman sivustoja ja ryhmiä, jotka suoraan tai lähes suoraan yllyttävät rasismiin. Ja yleensähän nämä alkaa, että “en ole rasisti, mutta…”

Mielestäni on käsittämätöntä, että joku vihaa jotakin kansanryhmää niin paljon, että puhuu “tappamisesta”, “hakkaamisesta” tms. Siis koko ryhmää. Sitten toki pitää aina kaivaa raiskaus- kortti esiin, jossa kerrotaan, että nämä ulkomaalaiset raiskaavat naiset ja vievät työt. Jos ei töitä, niin rahat ainakin. En tiedä onko se sitten tämä taantuma-aika, joka saa aina tämän suuntaiset liikkeet elämään.

Olot ovat maailmalla huonot ja apua tarvitsee antaa. Esimerkiksi Somaliassa ei parannusta ole tapahtunut aikoihin, ja pahaa pelkään että ei tapahdukaan hetkeen kun rahaa ei ole kenelläkään ja kenelläkään ei tunnu olevan suurempia intressejä heitä auttaa siellä. Kannattanee muistaa, että myös suomalaisia muutti ulkomaille yli 100 000 1900 -luvun alussa kun Suomessakin oli huonot olot. Tämä kuitenkin unohtuu aivan liian helposti vaikka tuokin on lähihistoriaa.

Mut ymmärränhän mä, me ollaan suomalaisia ja ne on jotain ihme eri värisiä, jotka ei edes puhu suomea. Huoh…

Ja muutenkin: miten kukaan toisesta maailman sodasta tai Saksasta ennen toista maailman sotaa mitään tietävä voi mitenkään, missään muodossa ihailla kansallissosialismia kuten tämä Rami vai mikälie?

Mielestäni tämä on ihan hyväksyttävä hinta sananvapaudesta. Rasistillakin PITÄÄ olla oikeus omiin mielipiteisiinsä.

Tässäkin otsikoidun ryhmän vastaryhmässä ei tätä ajatusta ole juurikaan sisäistetty. Samaten sen sijaan että oltaisiin jotain mieltä toisten mielipiteistä, niin hyökätään suoraan henkilöön. Mikä onkin yleisin tapa hoitaa keskustelua jossa ei ole absoluuttista totuutta tai kun pelataan pelkästään mielipiteillä.

Myöskin natsi-kortti on käytetty jo aikaisessa vaiheessa kun ryhmää aloitettiin kritisoimaan.

“Vaikka alla olevassa kysymyksessä olisi kuinka paljon asiaa tahansa, kuka täysjärkinen haluaa assosioitua julkisesti sellaiseen räyhäsakkiin, joka uhkailee väkivallalla ja tappamisella jotain etnistä ryhmää ja vielä kerää rahaa toimintansa tukemiseksi?”

Kuulumalla vaikkapa islaminuskoisiin? Aika moni.

Oletko unohtanut koraanin pyhän sanan: “Tappakaa homot ja ateistit!”?

Tätä myös imaamit opettavat, viisi kertaa päivässä, jokaisessa moskeijassa ja siellä on miljoonia kuuntelijoita. Siihen nähden joku internetin keskusteluryhmä on pisara meressä.

“Mielestäni on käsittämätöntä, että joku vihaa jotakin kansanryhmää niin paljon, että puhuu “tappamisesta”, “hakkaamisesta” tms. Siis koko ryhmää.”

Luepa koraania. Sieltä löytyy aika monta _ryhmää_ jotka ovat kokonaisuudessaan tapettavien listalla. Ateisteista homoihin ja juutalaisiin.

Sitten kun muistat, että Suomeenkin tulee joka päivä sata ihmistä, jotka uskovat koraaniin kuin jumalan sanaan, niin ei tule mitään mieleen?

Onhan täälläkin monta ihmistä, jotka eivät kokonaiselle _ryhmälle_ haluaisi antaa mitään sananvapautta ja valtiovalta valtionsyyttäjä Illmannia myöden tukee heitä, perustuslaista viis kunhan väärät mielipideet saadaan kuriin. Siis anti-uskonnonvapautta: ei saa arvostella uskontoa.

“Emmin aikani ennenkuin liityin rasisminvastaiseen ryhmään ”

Ryhmä, joka kävi terrorisoimaan rauhallista mielenosoitusta Saksassa. Kuka onkaan oikein se demokratian vihollinen ja fasisti, viime kädessä?

Ei ole kysymys vain mielipiteistä, vaan siitä, että miten estetään toisia saamasta omaansa julki. Siinä “rasisminvastustajat” ovat kunnostautuneet aito-Stalinistiseen tyyliin: Vastustajat demonisoidaan ja pannaan vankilaan. Niinkuin tästäkin artikkelista voi lukea: Asiallisia kommentteja ei juuri näy.

http://hommaforum.org/index.php?action=dlattach;topic=2107.0;attach=589;image

Sama tapahtuma, “rasisminvastustajien” eli YLE:n uutisten mukaan vasemmalla, todellinen tilanne oikealla, Reuters:in uutisesta.

Kun valehtelu Oikean Asian(TM) puolesta menee tuolle tasolle, on siirrytty totalitarismiin, jonka rinnalla maahanmuuttovastaisuus on pieni ongelma. Mutta tätähän Vanhasen hallinto haluaa ja aivan ilmeisesti täälläkin sellaisia on paljon, kommenteista päätellen. Tai eivät ymmärrä mihin maa on menossa.

Fasismiin voi päätyä aivan yhtä hyvin vastustamalla jotain asiaa raivokkaasti kuin puolustamalla sitä, pureksikaapa sitä. Se kun on fanaattisuuden tuotos eikä fanaattisuuden lajilla ole mitään väliä.

Omalla kohdalla ihmetyttää se, että tieteellisin tutkimuksin on todistettu, että jo se, syntyykö kesällä vai talvella, vaikuttaa ihmisen älykkyyteen. Silti kiistetään se empiirisesti todettavissa oleva asia, että afrikkalaiset eivät muka ole tyhmempiä kuin eurooppalainen. Ei minulle kyllä ole itselleni supisuomalaisena mikään ongelma myöntää sitä, ettei tästä “faktasta” huolimatta valkoinen rotu ole se paras, sillä turpaan tulee aasialaisilta ihmiskoneilta.

Valitettavaa sekin, että tarvitaan suomalainen rasisti pitämään suomalaisista huolta, koska sinisilmäiset pseudosuvaitsevaiset haluavat kansamme myrkyttää tuomalla konteittain afrikkalaista “työvoimaa”, jonka merkittävin vaikutus työmarkkinoilla on lähinnä afrikkalaiskielien tulkkaajien ja sosiaalityöntekijöiden tarpeen voimakas kasvattaminen.

“Olot ovat maailmalla huonot ja apua tarvitsee antaa. Esimerkiksi Somaliassa ei parannusta ole tapahtunut aikoihin, ja pahaa pelkään että ei tapahdukaan hetkeen kun rahaa ei ole kenelläkään ja kenelläkään ei tunnu olevan suurempia intressejä heitä auttaa siellä.”

Niin. Kukaan ei vastusta somalialaisten auttamista paikan päällä, ei edes uusfasistit. Mutta kun Somaliassa asuu 55 miljoonaa ihmistä niin montako niistä voidaan ottaa asumaan Suomeen? 10% eli 5 miljoonaa? Sen sijaan, että autettaisiin heitä siellä paikan päällä?

Eritoten kun väestö lisääntyy 10% vuodessa, siis tänään otetut 5 miljoonaa olisivat vuoden päästä takaisin, otetaanko silloin seuraavat 5 miljoonaa? Kuka maksaa?

Moniko “rasisminvastustaja” haluaa oikeasti tietää mistä on kyse, sensijaan että paniikinomaisesti huutaisi muiden mukana “rasismia, rasismia!”. Numerot kun ovat numeroita eivätkä ne näytä kovin mukavilta vaikka miten pyörittelisi.

Minusta olisi ihan kiva nähdä toisenlaisiakin numeroita, mutta toistaiseksi ainoat numerot on esittänyt Tilastokeskus ja poliisi, vastustajien leiristä ei ole kuulunut kuin huutoa ja haukkua ja jopa Tilastokeskuksen syyllistämistä rasistiksi, kun se kehtaa julkaista tilastoja siitä, mitä todellisuudessa tapahtuu, joka on jo leimannut tälläisen huutelijat idiooteiksi: Jälkikäteen talletettu tilasto kun ei ole ennakko- eikä se ole luulo, vaan tieto. Siis jälkiviisautta, joka jo määritelmällisesti on rasismin vastakohta. Tietenkin kaikille normaaleille kansalaisille.

“Rasisminvastustajille” tieto ei merkitse mitään, vaan usko siihen, että kaikki eri mieltä olevat ovat rasisteja ja siis tyhmiä, riittää loistavasti. Siis: lauma hyväuskoisia hölmöjä, noin nätisti sanottuna: Tietoa numeroina on kyllä tarjolla jos kiinnostaa.

“Luepa koraania.”

Sinäkö sitä sitten olet lukenut kun osaat noin “suoria” lainauksia siitä ottaa?

Ja myös meidän kotoisasta kristinuskosta löytyy ihan yhtä jyrkkiä asioita “väärien ihmisten” varalle.

“Ja myös meidän kotoisasta kristinuskosta löytyy ihan yhtä jyrkkiä asioita “väärien ihmisten” varalle.”

Ei löydy. Papit eivät kirkoissaan saarnaa muslimien teloittamisen puolesta. Krisset eivät myöskään syöksy kaduille polttamaan autoja ja kivittämään ihmisiä, jos joku muslimi sanoo että kristinusko on väkivallan uskonto.

Briteissähän siitä nousi isokin haloo, kun reportterit soluttautuivat muslmien moskeijoihin, missä imaamit saarnasivat juurikin väkivallan kohdistamisesta kaikkiin vääräuskoisiin. Dokkaria jopa yritettiin saada sensuroitua, siinä ei kuitenkaan onnistuttu. Löytyy mm. YouTubesta kyseinen pätkä.

“On todella vaarallista ja typerää antaa oma nimensä arveluttavien piirien käyttöön. Jollakulla saattaa olla toimijaa heikompi huumorintaju ja jälkikäteen selittely on aina etukäteisharkintaa vaikeampaa. “Se oli vaan leikkiä” on koulukiusaajatason selittelyä ja on säälittävää, jos sellaiseen joutuu vielä aikuisenakin turvautumaan.”

Niinpä. Mutta kerropa meille Ossi että kumpi on se ‘arveluttava ryhmä’ ja miksi? Minä näen että toiset inhoavat sosiaalipummeja ja toiset haluavat kieltää näitä ensinmainittuja sanomasta mielipidettään ja päinvastoin ovat sitä mieltä että lisää pitää ottaa eikä asiaa saa kritisoida.

Sananvapauden poistaminen vastaan maahanmuuton vastustaminen.

Kun katsoi maahanmuuton puolustajia YLE:n “asiaohjelmassa”, niin kyllä hävettäisi olla moisen aatteen puolustaja, niin törkeätä käytöstä ei YLE:n lähetyksissä ole nähty vuosikymmeniiin, jos koskaan. Toiset haukkuvat ihmisiä suorana YLE:n uutisissa, toiset Facebookissa. Näissä on pieni ero, mutta asiasisältö on sama.

“Kun katsoi maahanmuuton puolustajia YLE:n “asiaohjelmassa”, niin kyllä hävettäisi olla moisen aatteen puolustaja, niin törkeätä käytöstä ei YLE:n lähetyksissä ole nähty vuosikymmeniiin, jos koskaan. Toiset haukkuvat ihmisiä suorana YLE:n uutisissa, toiset Facebookissa. Näissä on pieni ero, mutta asiasisältö on sama.”

Ei kuitenkaan hävetä kun aateveljet uhkaavat ampua “mutakuonot”, jos nämä eivät lähde “kotiin”? Tuontyylinen artikulointi poistaa kaiken mahdollisuuden älylliseen keskusteluun.

Erinomainen ja rohkea kirjoitus, Ossi. Tälläista rohkeaa kritiikkia netin epämääräisempiä puolia kohtaan ei ole koskaan tarpeeksi.
Hyvä muistutus myös siitä että sillä mitä on sanonut ja tehnyt netissä voi olla pitkäaikaiset seuraukset.

Kommentit eivät yllätä, päivystävät nettirasistien puolustelijat ja vähättelijät ovatkin jo päässeet hyvään spämmivauhtiin.

Kyllä tosiaan vihaksi pistää, että ihmiset uskaltavat ihan mielipiteensä sanoa!

Ja esiintyä ilman paitaa, ja ajella päänsä kaljuksi!

Leijonariipuksia pitävät, hyi olkoon!

Kiellettävähän tuommoinen meno on. Otetaan mallia meitä sivistyneemmistä maista, sieltä, mistä nämä maahanmuuttajat tulevat.

Meillä on tavattomasti opittavaa somaleilta, irakilaisilta, kurdeilta, tehkäämme heidän esimerkkinsä mukaan, hiljentäkää toisin eli väärin ajattelijat lopullisesti!

Ossi Mäntylahti osaa kyllä yleistää koko ryhmän kerralla. Sekö ryhmästä tekee rasistisen, että pari ihmistä tuhansista on kirjoitellut keskustelussa typeriä? Jos tässä kirjoittelisin jotain vastaavaa, niin tämä blogi olisi rasistinen?

Hih, Ramilla on rillit, eikä taida fyysinen kuntokaan olla Suomen parhaimmistoa. Tuommoset pois Suomesta rotua pilaamasta. /Sarkasmi

En kyllä naamaami tuollaseen tai vastaavaan listaan uskaltais laittaa ilman suurempaa harkintaa.

Mielestäni tämä blokientry on kyllä aika turha. Kirjoittaja haukkuu kaikki kyseisen ryhmän edustajat rasisteiksi.
Itse en kuulu kyseiseen porukkaan, mutta en kyllä menisi heitä kaikkia suoraan syyllistämäänkään.
Noh blogihittis kasvaa ku otat näin jyrkkäsuuntaisen asenteen asialle.
Tosiaankin tuolla voi olla myös ihmisiä jolla on ollut huonoja kokemuksia kyseisistä ryhmistä, ja eivät siten halua heitä maahamme.
Mut joo.
Eiköhä olla kaikki iha omillamme ja annetaan toistemme elää misä elävät, kuhan eivät luvatta tule meille asumaan.

En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.

NEEKERIT VITTUUN!111

Pitäkää hauskaa, nyt kaikki jotka olette tänne kirjoitelleet olette sitten rasisteja.. :/

Minua vituttaa kaikkein eniten täälläkin esiintyvää mustavalkoista ajattelua “Noi on niinq tyhmiä rasisteja ja me ollaan niinq niit hyviksii!1″, ihan tiedoksi vaan: molempien ääirpäiden vaahtopäät ovat aivan yhtä idiootteja, pysykää pojat keskitiellä.

No ei toi nyt niin hirveästi minua hämmästytä että omalla nimellä porukka liittyy. Nykymaailma on vapaampi erilaisten mielipiteiden ilmaisulle kuin ennen. Rasismi on ikävä ilmiö, mutta siihenkin kuuluvien mielipiteisiin on jokaisella oikeus jos niin tuntee, vaikeapa niitä ihmisten asenteita on kieltämällä poistaa. Pitäisikö rasistin siis olla kaapissa samoin kuin vuosikymmenten ajan ajateltiin homoista? Homo sai olla, mutta sitä ei saanut tunnustaa. Voikin kysyä, onko Ossin oma blogikirjotus rasistinen rasisteja kohtaan?

Ja ei en ole rasisti, en vain aina ole Ossin kanssa sma mieltä asioista.

“En ole aivan vakuuttunut siitä, kannattaako tässä tapauksessa tulta vastaan taistella tulella. Typeryksen kanssa väitellessä kannattaa varoa, että ei tule samanlaiseksi.”

Tämän on itselläkin monesti mielessä kun näitä ossin trolli räpellyksiä lukee…

En pidä itseäni rasistina vaikka joskus kyllä assalla tms. julkisella paikalla eksoottisen kielen kovaääninen hulupula joskus ärsyttääkin. Tosin, ärsyttää kyllä kaikki meuhkaaminen..

Asiaan, mielestäni Suomen valtiona ei tarvitsee asuttaa kaikkia ylitsepursuavia kansalaisia muista maista. Hoitakoot ongelmansa omalla tavallaan ei mekään olla täältä ongemia siirtämässä muualle.

Ei Suomenmaasta tarvitse tehdä mitään rotujen sekoituspataa, josta alkuperäisväestö jää lopulta vähemmistöön, kun ei olla sikiässä kuin kanit (niinkuin muualla maailmaa).

Auttaa voidaan mm. turvapaikan muodossa mutta lopulta nuo autettavat on saatavat kotiutettua takaisin. Kyllä tässä kohtaa saa olla itsekäs. Ei voida pelastaa koko mailmaa ylikansoitusongelmaltaan. Hoitakooon kuten Kiina liikapopulaationsa. tai keksikööt omat ratkaisunsa (ei kiinnosta).

@Tapsa: Asia on itse asiassa juuri päinvastoin. Meille *tarvitaan* maahanmuuttajia, jotta ikärakenteemme tasoittuisi ja pystyisimme maksamaan suurten ikäluokkien eläkkeet tulevina vuosina. Pitäisi nimenomaan luoda muiden maiden kanssa kilpailukykyinen ja ennakkoluuloton ympäristö, johon fiksut ja pätevät maahanmuuttajat haluavat tulla töihin.

Turvapaikan hakijoilla ei tässä yhtälössä ole juurikaan merkitystä, heitä on vain joitakin satoja vuosittain.

Kennu:
Olet aivan oikeassa siinä, että ikärakenteemme tasoittamiseksi tarvitsemme maahanmuuttajia. Tämä on päivänselvää jokaiselle, joka on tutkinut edes hieman ikätilastoja.

Tähän tietysti joku loihtee kommentoimaan mukanokkelasti, että ei vastusta työperäistä maahanmuuttoa, mutta vastustaa pakolaisten hyysäämistä.

Valitettavasti ulkomaalaisvastainen ilmapiiri ja -ympäristö ei tee eroa työperäisen maahanmuuttajan ja pakolaisen välillä.

On myös syytä muistaa, että työperäinen maahanmuuttaja voi jäädä työttömäksi siinä missä kotimainenkin työntekijä. Samoin pakolaisena maahan muuttanut voi työllistyä. Helppoa se ei toki ole, mutta kannattaa käydä katsomassa esimerkiksi Helsingin kunnallisten vanhainkotien dementikko-osastoja. Siellä kielitaitovaatimukset ovat tavanomaista vähäisempiä koska asiakkaat eivät muutenkaan ymmärrä maailman menosta juuri mitään. Tämän ansiosta suomalaisista vanhuksista pitää huolta varsin moni ulkomaalaistaustainen hoitaja. Ja lähes kaikki heistä ovat naisia.

No viha kasvaa sitä mukaa kun asioista ei voida keskustella. Tavallaan sama oli syynä Piraattipuolueenkin syntyyn. Kun hommat menevät vikasuuntaan jatkuvasti, ja koko ajan näyttää vaan huonommalta ja huonommalta, niin on perustettava radikaali ryhmä, joka pyrkii keräämään ihmisiä aatteidensa taakse. Sitten sinne tulee niitä ihmisiä – enemmän ja vähemmän toivottuja, mutta ei se ryhmän johto siihen voi vaikuttaa. Kun lehdet ja valtio on piilottanut koko ongelman kukkahattutätien hyssyttelyn avulla, ja on alettu ylisuojelemaan ulkomaalaisia, törkeissäkin tapauksissa, niin joillain on vaan palanut käämi. Sitä paitsi moni jäsen tuskin ottaa osaa keskusteluun ja tähänkin oli kyllä poimittu aika ääripäistä tekstiä. Väitän, että ainakin 95% liittyneistä vastustaa ihan asiallisesti nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa, eikä kannata väkivaltaa eikä muutakaan vastaavaa. Viharyhmäksi ristiminen yksittäisen idioottien kommentoinnin perusteella on typerää, yhtä typerää kuin yleistää että kaikki ulkomaalaiset ovat pahoja. Joka tapauksessa ruotsista voi käydä niitä nykyisen politiikan hyviä puolia kattelemassa ja mietiskellä, että halutaanko itse samaa?

Jos vastaa väkivaltaan väkivallalla ei ole sen parempi ihminen, kuin väkivallan tekijä. Sama koskee tässäkin asiassa ei voi perustaa mitään vasta ryhmiä kerran muuten syyllistyy itse siihen rasismiin. Siksi demokraattisessa oikeusvaltiossa viranomaiset kuuluvat hoitaa nämä asiat.

Quote: kuka täysjärkinen haluaa assosioitua julkisesti sellaiseen räyhäsakkiin, joka uhkailee väkivallalla ja tappamisella jotain etnistä ryhmää ja vielä kerää rahaa toimintansa tukemiseksi?

Noh, Esimerkiksi Britannian muslimivähemmistö?

Lähde:
http://keeptonyblairforpm.wordpress.com/2009/01/29/lord-ahmed-threatens-to-mobilise-10000-so-wilders-visit-off/

Tai PLO, IRA, ETA, Israel?

“Olet aivan oikeassa siinä, että ikärakenteemme tasoittamiseksi tarvitsemme maahanmuuttajia. Tämä on päivänselvää jokaiselle, joka on tutkinut edes hieman ikätilastoja.”

Mitä my hyödymme ikätilastojen tasoittamisesta? Ovatko tasaiset ikätilastot joku voimavara, kuten mm. kymmenien vieraiden kielten puhuminen, joita kuitenkaan 99,5% suomalaisista eivät ymmärrä?

“On myös syytä muistaa, että työperäinen maahanmuuttaja voi jäädä työttömäksi siinä missä kotimainenkin työntekijä. Samoin pakolaisena maahan muuttanut voi työllistyä.”

Teoriassa minä tai sinäkin voisimme voittaa lotossa joka viikko koko loppu elämämme. Tilastot kuitenkin osoittavat, ettei ole perusteltua odottaa, että tulisi neljä oikein edes kerran kuussa. Suomeen haalitaan pakolaisia lähinnä Afrikan pimeistä maista, ja tilastot osoittavat, että siltä suunnalta tulleet työllistyvät parhaimmillaankin lähinnä harmaan talouden aloilla.

“Helppoa se ei toki ole, mutta kannattaa käydä katsomassa esimerkiksi Helsingin kunnallisten vanhainkotien dementikko-osastoja. Siellä kielitaitovaatimukset ovat tavanomaista vähäisempiä koska asiakkaat eivät muutenkaan ymmärrä maailman menosta juuri mitään. Tämän ansiosta suomalaisista vanhuksista pitää huolta varsin moni ulkomaalaistaustainen hoitaja. Ja lähes kaikki heistä ovat naisia.”

Kiitos. Lähes kaikki siis naisia. Arvaapa mitä, Ossi? Ulkomaalaisviraston vuoden 2007 tilastojen mukaan turvapaikan hakijoista vain 26 % oli naisia. Se, ettet muista nähneesi miespuolisia pakolaiseksi oletettavia henkilöitä töissä, kertoo minusta vain huolestuttavia asioita. Juurikin niitä samoja, mistä nk. mokuttajat ovat meille yrittäneet kertoa jo pitkän aikaa.

“Mitä my hyödymme ikätilastojen tasoittamisesta? Ovatko tasaiset ikätilastot joku voimavara, kuten mm. kymmenien vieraiden kielten puhuminen, joita kuitenkaan 99,5% suomalaisista eivät ymmärrä?”

Et ole kuullut termiä eläke? Luulin, että perussuomalaiset ovat köyhän kansan asialla.

“Toiset haukkuvat ihmisiä suorana YLE:n uutisissa, toiset Facebookissa. Näissä on pieni ero, mutta asiasisältö on sama.”

Ei kuitenkaan hävetä kun aateveljet uhkaavat ampua “mutakuonot”, jos nämä eivät lähde “kotiin”? Tuontyylinen artikulointi poistaa kaiken mahdollisuuden älylliseen keskusteluun.”

Et siis näe mitään eroa sillä, että kielenkäyttö ei eroa mitenkään Facebookissa ja YLE:n lähetyksissä? Eri suuntaan vain.

Todellakin, älyllistä keskustelua asiasta on mahdoton käydä elleivät edes tuontasoiset asiat ole selviä.

“Et siis näe mitään eroa sillä, että kielenkäyttö ei eroa mitenkään Facebookissa ja YLE:n lähetyksissä? Eri suuntaan vain.

Todellakin, älyllistä keskustelua asiasta on mahdoton käydä elleivät edes tuontasoiset asiat ole selviä.”

En ole katsonut mainitsemaasi ohjelmaa, mutta ei sillä ole mielestäni eroa kuka tai minkä asian edustaja sanat ulostaa. Väkivallalla uhkaaminen on kaikkien osapuolten taholta matalaotsaista toimintaa, joka lähinnä osoittaa, että uhkaaja ei edes itse pidä argumenttejaan kyllin vakuuttavina.

““Mitä me hyödymme ikätilastojen tasoittamisesta? Ovatko tasaiset ikätilastot joku voimavara, kuten mm. kymmenien vieraiden kielten puhuminen, joita kuitenkaan 99,5% suomalaisista eivät ymmärrä?”

Et ole kuullut termiä eläke? Luulin, että perussuomalaiset ovat köyhän kansan asialla.”

Niin ovatkin. Sellaisen väestönosan lisääminen, josta on koko ikänsä 80% työttömänä ja loputkin työllistyvät ensinmainittujen tulkkeina ja oikeusavustajina, ei ole mielekästä.

Tälläisen vastustaja _on_ köyhän kansan asialla, sillä köyhä kansa maksa nämä kaikki, ensin veroina ja sitten väkivaltana kaduilla.

Missään tapauksessa tämä kansanosa ei maksa kantaväestön eläkkeitä, ei nyt eikä koskaan, päinvastoin, he ovat eläkkeen saajia hekin.

“En ole katsonut mainitsemaasi ohjelmaa, mutta ei sillä ole mielestäni eroa kuka tai minkä asian edustaja sanat ulostaa.”

Eikö? Todellakinko? Tai että _missä_ sanat ulostetaan?

Tarkoitat että jos Arvi Lind ilmoittaa YLE:n pääuutisissa (tms.) että joku ihminen on inhottava ja paha se pitäisi teurastaa, se on _aivan sama_ kuin ulkomaisella sivustolla jossain oleva nimettömien kansalaisten ryhmä, jossa _joku nimetön_ sanoo jotain?

Näinkö vähäiseksi arvioit YLEn vaikutusvallan kansakunnan virallisen totuuden levittäjänä?

“Olet aivan oikeassa siinä, että ikärakenteemme tasoittamiseksi tarvitsemme maahanmuuttajia. Tämä on päivänselvää jokaiselle, joka on tutkinut edes hieman ikätilastoja.”

Emme tarvitse, vaan työtätekevää väestöä joka ei ole eläkkeellä. Kun nykyisistä maahanmuuttajista 80% on työttömiä ja loput valtiolla/kunnilla töissä, tulkkeina, niin kerropa minulle, miten tämän väestönosan lisääminen auttaa eläkkeiden maksussa, kas kun minun matematiikassani nämä ovat nettosaajia, koko ikänsä.

Ikäjakauman korjaaminen yksinään ei riitä mihinkään, pitäisi korjata työtätekevän, koulutetun väestön ikäjakauma ja siihen ei täysin kouluttamaton maahanmuuttaja tuo kuin huononnusta. Katsoo asiaa mistä suunnasta muuten miten tahansa, niin pitää silti katsoa kokonaisuutta eikä osatotuuksia.
(Enkä nyt väitä että tämäkään vielä oli koko totuus, saa lisätä.)

“Luepa koraania.”

Sinäkö sitä sitten olet lukenut kun osaat noin “suoria” lainauksia siitä ottaa?

Englanninkielistä, kyllä. Oikea muslimihan ei tietenkään lue kuin arabiankielistä versiota. Mutta se on varsin tylsä opus, pelkkää jeesustelua ja teurastusta. Kokonaisia pätkiä löytyy verkostakin, hakukoneet löytävät.

“Ja myös meidän kotoisasta kristinuskosta löytyy ihan yhtä jyrkkiä asioita “väärien ihmisten” varalle.”

Minä vastustan myös sitä, onko se sitten ei-rasismia jos vastustaa kaikkia uskontoja tasapuolisesti? Vai ultra-rasismia? Rasismia toiseen potenssiin?

Mutta haluaisin kysyä että milloin on viimeksi kristinuskoisissa maissa kivitetty naisia kuoliaaksi siitä, että heidät raiskattiin?

Ei aivan jokapäiväistä mutta ei tavatontakaan muslimimaissa.

Ihmisiä, jotka ovat koko ikänsä eläneet tuollaisessa kulttuurissa, eivät sopeudu tänne, vaan päinvastoin, yrittävät saada kanta-asukkaat sopeutumaan heidän väkivaltaisiin ja brutaaleihin tapoihinsa. Väkivalloin, tottakai, kun se on ainoa ongelmanratkaisutapa mitä on koskaan opittu.

Tämän voi myös nähdä Ranskassa, Englannissa ja Ruotsissa, ei tarvitse ennakkoluuloa kun voi oppia (toisten) kokemuksista ja tietää. Linkki lordi Ahmediin oli aika hyvä tuolla yllä, aito ‘kerää koko sarja stereotypioita’-tapaus. Ja mies siis istuu brittien ylähuoneessa, käsittämätöntä.


“ja 98 kertaa 100:sta ku lukee lehdestä et joku nainen on raiskattu, nii asialla on ollu 1 – 5 somalii tai muuten vaa pakolaisii… ” – Daniel T.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiihotus_kansanryhm%C3%A4%C3%A4_vastaan
Suomessa rikoslaki (1995/578) määrittelee kiihottamisen kansanryhmää vastaan:

Joka yleisön keskuuteen levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin kansallista, rodullista, etnistä tai uskonnollista ryhmää taikka niihin rinnastettavaa kansanryhmää, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

“Suomessa rikoslaki (1995/578) määrittelee kiihottamisen kansanryhmää vastaan:”
Totuuden kertominen ei ole kiihotusta mitään vastaan. Korkeintaan “suvaitsevaiset” vetävät herneen nenäänsä.

““Mitä me hyödymme ikätilastojen tasoittamisesta? Ovatko tasaiset ikätilastot joku voimavara, kuten mm. kymmenien vieraiden kielten puhuminen, joita kuitenkaan 99,5% suomalaisista eivät ymmärrä?”

Et ole kuullut termiä eläke? Luulin, että perussuomalaiset ovat köyhän kansan asialla.”

Ossi sanoi, että maahanmuuttajia tarvitaan ikätilastojen kaunistelemiseksi. Se oli Ossin argumentti maahanmuuton (== pakolaisten ottamisen?) lisäämiseksi. Tyhmäkin tajuaa, ettei tilastojen kaunistelu hyödytä mitään. Tarkoitukseni oli kiinnittää huomiota siihen, että tuollaisten typeryyksien laukominen ei ole mikään argumentti.

Toki sivuhuomautuksena myös se, että Suomen suurimmat maahanmuuttajaryhmät (irakilaiset ja somalit) eivät todellakaan ole työllistyneet missään määrin. Somalialaisia on Suomessa ollut 20 vuotta ja silti liki ainoa ammatti heidän keskuudessaan on suomi-somali-tulkki. Valtion varoilla merkityksettömän yön tekeminen on kansan hyvinvointia ajatellen yhtä huono ratkaisu kuin sossutukien tai varhaiseläkkeen nostaminen. Veronmaksajien rahaa palaa mutta kukaan ei saa mitään takaisin.

Tarkemmin ajateltuna valtion palkalla turhan _t_yön tekeminen on vieläkin huonompi juttu kuin tukien nostaminen, sillä yhdellä tulkin palkalla maksaa varmasti 2-3 ihmisen sossutuet. “Hyvinvointi” siis keskittyy paljon kapeammalle alalle kuin tukia nostamalla.

Pox hei. Suurin maahanmuuttajaryhmä on venäläiset. Pahantahtoisten valheiden levittäminen ja niiden väittäminen totuudeksi ei myöskään kerää pisteitä. Voihan tietysti olla että Daniel T. lukee eri lehtiä kuin meikäläinen…

@Pox: “. Silti kiistetään se empiirisesti todettavissa oleva asia, että afrikkalaiset eivät muka ole tyhmempiä kuin eurooppalainen.”

Hei Tatu, miksi et kirjoittele tänne omalla nimelläsi?

Janne: Tarkoitukseni oli tosiaan sanoa “pakolainen”, kuten Ossikin varmasti tarkoitti. Tapana vain on mediassa sanoa “maahanmuuttaja” ja seuraavassa sivulauseessa sulkea pois kaikki muut haarat paitsi pakolaiset.

En ehkä niin vahvasti lähtisi puhumaan somaleista rikkautena. Esimerkkinä vaikkapa maahanmuuttoviraston oleskelupaikkahakemukset, joista työntekijöiden, elinkeinonharjoittajien tai opiskelijoiden luvut näyttävät Somalien osalta pyöreää nollaa..

http://maahanmuuttovirasto.fi/download.asp?id=Vireille%5Ftulleet%5Fhakemukset+Top+10+2008;1368;{5FB31A4A-D983-4132-A073-FAEF2DA48B3F}

Tilastoa: “En ehkä niin vahvasti lähtisi puhumaan somaleista rikkautena. Esimerkkinä vaikkapa maahanmuuttoviraston oleskelupaikkahakemukset, joista työntekijöiden, elinkeinonharjoittajien tai opiskelijoiden luvut näyttävät Somalien osalta pyöreää nollaa..”

Tämä johtuu varmaan siitä että somalit ovat täällä pakolaisina siis hakevat oleskelulupansa sillä perusteella. Tämän takia nolla on täysin ymmärrettävä luku eikä kerro mitään itse asiasta. Toinen unohdettu asia on se että YK tukee suomeen tulevien pakolaisten rahoitusta antamalla rahaa suomelle. Suomen valtio ei siis juuri maksa pakolaisista :D .. tätä ei propaganda syistä yleensä paljasteta erilaisilla natsisivustoilla.

Voi kun maksaisikin sen verran, että voitaisiin sanoa, ettei somalien 20 vuotta nostamat tuet ole menneet veronmaksajien pussista.

Eiköhän suurin osa tuohonkin liittyneistä ole vain lukeneet sen tekstin, pitäneet sitä huvittavana ja liittyneet ilman että ovat sen paremmin ottaneet selvää millainen henkilö sen on perustanut.

Joopa joo: “Toinen unohdettu asia on se että YK tukee suomeen tulevien pakolaisten rahoitusta antamalla rahaa suomelle. Suomen valtio ei siis juuri maksa pakolaisista :D .. tätä ei propaganda syistä yleensä paljasteta erilaisilla natsisivustoilla.”

Yritin etsiä tuon rahoituksen Valtion talousarvioesityksestä 2009.
http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2009/he_2009.html

En löytänyt. Auttaisitko etsimään?

“Valitettavasti ulkomaalaisvastainen ilmapiiri ja -ympäristö ei tee eroa työperäisen maahanmuuttajan ja pakolaisen välillä.”

Näinkö? kumma kyllä venäläiset työkaverini ovat huolestuneita suomen leväperäisestä pakolaispolitiikasta. Se että ulkomaalaisvastaisuus ei erottele pakolaisia ja työperäisiä maahanmuuttajia on peräisin ajalta jolloin pelättiin että “ulkomaalaiset tulee tänne viemään meidän työt”.

Nykyään tiedämme paremmin ettei kiinalaisten ja intialaisten tarvitse tänne asti tulla viedäkseen työmme ;) Jokainen tänne töitä tekemään tuleva on taas vain voittoa yhteiskunnallemme.

Ehkä asiaa tarkastellaan tässä uutisessa kuitenkin väärästä näkökulmasta – kyseinen vähemmistöryhmä todella aiheuttaa ongelmia yhteiskunnassamme ja sen takia muodostuu näitä uutisessa mainittuja lieveilmiöitä… Eli syy – seuraus suhde pitää ymmärtää jotta asiaan voidaan myös löytää todellinen ratkaisu!

Yllämainittuihin ryhmiin kuuluneena kysynkin että,mitäs hyvää esinmerkiksi Somalit ovat tuoneet Suomeen?Ei yhtikäs mitään.Pelkkiä rikoksia ja,raiskaustilastot ovat huipussaan.Maahanmuutto-politiikkaa löyhennetään edelleen vaikka ongelmia on tiedossa.Jos ryhmien perustamisella ja,vastustajien lukumäärää vihdoinkin huomioidaan niin,huomataan että,on jo korkea aika alkaa vastustamaan maahanmuuttoa.Pakolaiskeskuksia tulee rajusti lisää,kuka ne maksaa?Suomen oma hyvinvointi on tärkein asia,täälläkin on asunnottomia ja,työttömiä tarpeeksi omasta takaa.Miksi pitää siis ottaa vastaan kouluttamattomia pakolaisia?Ja,isompi kysymys on miksi rikollisia maahanmuuttajia ei palauteta välittömästi?Miettikää todellakin mitä haluatte puolustaa.Ja,mitä menetetään kun maahanmuutto riistäytyy käsistä.Miten kävi Ruotsissa.Tämä maa kuuluu kuitenkin Suomalaisille ja,meillä on omat lait.Kaikki pakolaisryhmät eivät yksinkertaisesti sopeudu tänne.Miksi siis vaivautua?Humanitäärisistä syistäkö?Tulee yksi nuori maahanmuuttaja aluksi,perästä seuraa koko suku.Eikä välttämättä edes ole koko sukua…Naapureita,tuttavia mutta,miten todetaan oikeat avun tarvitsijat?Suomi kuntoon ensin,hoidetaan vaikkapa veteraaneille hyvät oltavat loppuajaksi.Ja,asunnot tarvitseville ensi alkuun.

Tää persujengi on kyllä totaalinen häpeäpilkku. Ei muuta kommentoitavaa. Baariin, jossa olen töissä, eivät tule asiakkaaksi. Piste.

Kommentoi kirjoitusta

Kirjoitusohjeita

  • Huomioi toisten mielipiteet ja ymmärrä, etteivät kaikki voi olla samaa mieltä kanssasi.
  • Ole kohtelias ja huomaavainen, äläkä tarkoituksella provosoi tai loukkaa muita kirjoittajia.
  • Muista, että kirjoittajana olet rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa viestiesi sisällöstä.

Toimitus varaa oikeuden poistaa sopimattomat viestit keskusteluista. Voit ilmoittaa sopimattomat viestit "ilmoita"-linkeistä.

Katso myös keskustelun ja kommentoinnin säännöt.

Takaisin ylös
RSS

Selaa blogikirjoituksia

Aiheet
Arkistot
Avoimien ohjelmistojen käyttö - Katso tapahtuman videoidut esitykset
Pieni kirjapuoti
Takaisin ylös